۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۰۵

دبیر اجرایی جشنواره‌ استانی تئاتر بسیج کرمانشاه:

جشنواره تئاتر سودای عشق طی مهرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر سودای عشق طی مهرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- دبیر اجرایی جشنواره‌ استانی تئاتر بسیج کرمانشاه گفت: جشنواره تئاتر استانی سودای عشق طی مهرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

هاشم پور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق طی ۲ مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اصلی این جشنواره به صورت سراسری و کشوری در تهران برگزار می‌شود اما امسال یک مرحله از آن در استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده مقرر شده که استان‌ها نیز در مراکز درگیر جشنواره شوند و منتخبین جشنواره استانی به مسابقه کشوری معرفی و دبیرخانه جشنواره کشوری توسط داوران آثار ارسال شده را باز بینی کنند.

دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر بسیج استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آثار معرفی شده برای حضور در مرحله نهایی مجدد باز بینی می‌شوند، تصریح کرد: این آثار پس از بررسی در آخرین مرحله برای کسب رتبه برتر در کشوری با هم رقابت خواهند کرد.

محمد پور به برگزاری جشنواره استانی سودای عشق، بیان کرد: در استان کرمانشاه نیز فراخوانی برای شرکت در این جشنواره صورت گرفته و طبق رایزنی و هماهنگی لازم با رئیس بسیج هنرمندان و دبیر خانه کشوری بخش‌های دیگری را به این جشنواره اضافه کردیم.

وی ادامه داد: جشنواره سودای عشق در سه مقطع و جریان شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی یا محیطی و نمایش نامه نویسی است که در بخش نمایش‌نامه نویسی هنرمندان می‌توانند مستقیماً آثار خود را به دبیرخانه کشوری ارسال کنند و در استان‌ها نقشی در این بخش نخواهند داشت.

دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر بسیج استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق درخواست و پیگیری‌های دبیر جشنواره و سایر بخش‌های هماهنگ کننده در راستای حمایت از نمایش‌نامه نویسان استانی مقرر شده که این هنرمندان نیز در بهش استانی شرکت داده شوند و علاوه بر حمایت جشنواره از آنها پس از پایان جشنواره در کنار چهار اثر برگزیده از آنها حمایت شود.

محمد پور به دغدغه‌مندی مسئولین جشنواره در راستای برگزاری آن به نحو احسن اشاره و تاکید کرد: تمام تلاش‌ها در برگزاری جشنواره تئاتر استانی سودای عشق برای داشتن اجرایی مطلوب و هم جهت با بسیج هنرمندان در حال انجام است.

وی در خصوص تاریخ برگزاری جشنواره نیز، عنوان کرد: از اواخر مهرماه تا اوایل آبان ماه جشنواره استانی تئاتر بسیج برگزار می‌شود که تا نیمه دوم آبان ماه آثار برگزیده به جشنواره کشوری معرفی شوند.

کد خبر 5572393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha